czwartek, 31 lipca 2014

Zawijaniec drożdżowy z wiśniami

Czy istnieje coś lepszego niż ciepłe, drożdżowe ciasto, pokryte dużą porcją złocistej kruszonki, wypełniające cały dom swoim nieziemskim aromatem?
Otóż tak!
Najlepsze z najlepszych jest ciepłe, drożdżowe ciasto, w którego puszystym wnętrzu kryje się pyszna wiśniowa konfitura...
Ach, nadal rozpływam się na samą myśl o tym cieście, z którego udało mi się skosztować tylko jeden kawałek... Co mi tam! Pędzę do kuchni, upiekę jeszcze jedno...

 
Zawijaniec drożdżowy z wiśniami
 ciasto:
500g mąki
150g masła
1 szklanka mleka
3/4 szklanki cukru
3 jaja
1 żółtko
50g drożdży
szczypta soli
+ konfitura wiśniowa
kruszonka:
70g masła
40g mąki pszennej
40g mąki kukurydzianej
50g cukru


Drożdże połączyłam z lekko podgrzanym mlekiem, 1 łyżką cukru i 2 łyżką mąki. Dokładnie wymieszałam i odstawiłam na około 15 minut do wyrośnięcia. Jaja ubiłam z cukrem i dodałam do wyrośniętych drożdży. Dokładnie wymieszałam, po czym powoli łyżkami wsypywałam mąkę oraz sól. Pod koniec wyrabiania, nie przerywając, cienkim strumieniem wlewałam topione masło. Gdy ciasto stało się gładkie i lśniące przełożyłam je do miski, przykryłam ściereczką i odstawiłam na godzinę w ciepłe miejsce. Następnie cisto rozwałkowałam na placek o szerokości blachy i posmarowałam wiśniową konfiturą pozostawiając 2 cm czystego ciasta na brzegu. Zwinęłam wzdłuż dłuższego brzegu i włożyłam do wysmarowanej masłem formy. Posypałam kruszonką. Piekłam przez 30 minut w 180 stopniach, następnie obniżyłam temperaturę do 120 stopni i dopiekałam przez około 20 minut.


Smacznego:)




2 komentarze: