niedziela, 14 grudnia 2014

Kukułkówka



Na liczniku stuknęło 10000 wyświetleń. Jak na bloga istniejącego w sieci od kwietnia nie jest to może wielki wyczyn, jednak ja biorę to za mój mały osobisty "sukcesik". Do jego uczczenia potrzebowałam czegoś wyjątkowego, świątecznego i nie pozbawionego %:). W następnych dniach przedstawię wielką czwórkę wspaniałych likierów idealnych na Boże Narodzenie. Jeśli zabierzecie się do pracy jeszcze zdążycie przygotować je przed świętami! Do dzieła!


Kukułkówka- pierwszy kieliszek po prawej stronie
Kukułkówka

30dag kukułek
2 szklanki spirytusu
500ml mleka skondensowanego słodzonego*
1l mleka skondensowanego niesłodzonego*

Kukułki rozdrobniłam (zmieliłam w Thermomixie, można również roztłuc tłuczkiem), wrzuciłam do słoika i zalałam spirytusem. Zakręcony słoik postawiłam na parapecie nad grzejnikiem (wyższa temperatura sprzyja rozpuszczaniu się cukierków). Kilka razy potrząsałam zawartością słoika. Po kilku dniach, gdy cukierki całkowicie się rozpuściły wymieszałam całość z mlekiem i przelałam do butelek.

Smacznego!


Jutro na blogu pojawi się przepis na likier kawowy!



*jeśli lubicie baaardzo słodkie likiery możecie zamienić stosunek mleka słodzonego do niesłodzonego. Ja wolę lżejszą wersję Kukułkówki i zawsze dodaję mniej mleka słodzonego. Wigilia 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz