poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Trufelki czekoladowe

Wielkie pakowanie trwa! Odliczamy już nie dni, a godziny do wyjazdu na wymarzony urlop. Będziemy odpoczywać, pływać w jeziorach, łowić ryby i przemierzać rowerem szlaki wschodniej Polski. Pogoda podobno zagwarantowana. Zobaczymy;).

Pomiędzy pakowaniem jednej a drugiej walizki zrobiliśmy sobie przerwę na coś pysznego. Jeśli jesteście tak jak my wielkimi wielbicielami czekolady koniecznie powinniście wypróbować ten przepis (odnaleziony na stronie Kwestiasmaku i delikatnie zmodyfikowany)

Trufelki czekoladowe

100 g dobrej gorzkiej czekolady  70%
50g mlecznej czekolady
50g śmietany kemówki
3 łyżki likiery Baileys
1 łyżka miodu
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej.
kakao do obtoczenia

Czekoladę połamałam na kawałki i rozpuściłam w kąpieli wodnej. Następnie dodałam pozostałe składniki i dokładnie wymieszałam. Masę przelałam do pojemnika i wstawiłam na noc do lodówki. Gdy masa stężała łyżeczką wyjmowałam porcję czekolady, które następnie obtoczyłam w kakao. Trufle należy przechowywać w lodówce.




1 komentarz:

  1. Mmm, takie trufelki to zdecydowanie coś dla mnie :)
    Udanych wakacji :)

    OdpowiedzUsuń