środa, 25 czerwca 2014

Wyśmienite ciasto z truskawkami i marcepanem


 Piekłam to ciasto już kilka razy w tym sezonie, jednak zawsze znikało z blachy jeszcze ciepłe zanim zdążyłam pomyśleć o tym, aby zrobić mu zdjęcia. Tym razem jednak zabrałam się do tego metodycznie. Zrobiłam podwójną porcję i fotografowałam każdy etap powstawania ciasta, z nadzieją, iż uda mi się to również po upieczeniu. Tym razem miałam szczęście...


Kruche ciasto z truskawkami, marcepanem i orzechową kruszonką

Ciasto:
4 szklanki mąki pszennej 
1 szklanka cukru
3 żółtka
15dag masła
3 łyżki kwaśnej śmietany
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka cukru waniliowego

Kruszonka:
80g masła
75g cukru
75g mąki
75g orzechów włoskich

dodatkowo:
15 dag marcepanu (lub więcej jeśli wolicie)
40dag truskawek

Wszystkie składniki ciasta zagnieść, wstawić na godzinę do lodówki. Po schłodzeniu, wylepić ciastem formę, widelcem zrobić dziurki i piec przez 20-30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Orzechy włoskie zmielić na proszek, dodać masło, mąkę i cukier. Dokładnie wymieszać.
Gdy ciasto nabierze złotego koloru rozkruszyć na nim marcepan, ułożyć truskawki, posypać obficie kruszonką. Wstawić do piekarnika, zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec jeszcze przez 40 minut.


 Ciasto kruche przed pieczeniem


 Podpieczone ciasto posypane kruszonym marcepanem

... i z truskawkami...

 Ciasto z truskawkami i kruszonką przed wstawieniem do piekarnika

Upieczone ciasto




Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz