wtorek, 17 czerwca 2014

Zapiekana owocowa owsianka

Niedawno na blogu Filozofia Smaku pojawił się przepis na niecodzienną owsiankę. Bez mleka, za to z musem owocowym. Nie gotowaną, a zapiekaną w piekarniku. 
Jestem wielką fanką płatków owsianych, klasycznej wersji z mlekiem, oraz różnych owsianych kombinacji na ciasteczkach nie kończąc. Nie mogłam przejść obok tego pomysłu obojętnie. Dokonałam drobnych modyfikacji, zwiększyłam porcje (a co tam będzie na później), zmiksowałam ulubione owoce, wykopałam pszenne zarodki i przystąpiłam do pracy...

Zapiekana owocowa owsianka

300g owoców* (u mnie 150g brzoskwiń i 150g truskawek)
1 szklanka płatków owsianych
2 jaja
3 łyżki zarodków pszennych
1 łyżka miodu**
do przybrania: owoce,
                      orzechy,
                      czekolada
                      cukier pomarańczowy

Owoce dokładnie myjemy, jeśli zachodzi konieczność obieramy ze skórek, pestek etc. Dodajemy jajka, miód i zarodki pszenne. Wszystkie składniki dokładnie miksujemy. Następnie powstały krem mieszamy z płatkami owsianymi. Odstawiamy na około 1 godzinę aby płatki nasiąkły. Powstałą masę przekładamy do kokilek, do środka wkładamy truskawkę, kostkę czekolady itp, posypujemy cukrem, płatkami migdałowymi, polewamy miodem- co kto lubi. (Ja do tego celu wykorzystałam truskawki, a wierzch posypałam cukrem pomarańczowym.)




* z powodzeniem możemy zwiększyć ilość owoców
** zamiast miodu możemy wykorzystać cukier, cukier trzcinowy, syrop klonowy lub inne substancje słodzące, pamiętajmy, aby nie przesadzić. Moje owoce były bardzo słodkie i okazało się, że nawet 1 łyżka miodu to dla mnie zbyt wiele.


Fajne na śniadanie, podwieczorek czy lekką przekąskę. Łatwe do zapakowania i zabrania ze sobą w podróż lub na piknik, a co najważniejsze nie ważne czy ciepłe czy zimne- zawsze pyszne!
Dziękuję za inspirację Pannie Malwinie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz